Siirry sisältöön
Etusivu / Ajankohtaista / Tilitoimisto Aarnio hankkinut Tilitoimisto Arkor Oy:n osakekannan
Tiedotteet / julkaistu

Tilitoimisto Aarnio hankkinut Tilitoimisto Arkor Oy:n osakekannan

TIEDOTE, julkaisuvapaa perjantaina 8.12.2023 kello 8:00

Osapuolet ovat tyytyväisiä kaupasta ja niin neuvottelut kuin kauppa tapahtuivat jouhevasti, sillä Hanna Ronkainen ja Tatu Virta ovat entuudestaan tuttuja toisilleen ajalta, jolloin Tatu Virta työskenteli Arkor Oy:ssa. Tilitoimisto Arkor muuttaa Tilitoimisto Aarnion kanssa samoihin tiloihin 1.1.2024 alkaen. Yrityskaupan myötä Tilitoimisto Aarnio -konsernin liikevaihto nousee n. 4,7 miljoonaan euroon.

Tilitoimisto Arkor jatkaa toimintaansa itsenäisenä yhtiönä omalla nimellään ja y-tunnuksellaan sekä muuten tutulla henkilökunnallaan, pois lukien Hanna Ronkainen, hän jää toiminnasta kokonaan syrjään siirtymävaiheen jälkeen. Arkor siirtyy vuoden alussa Tilitoimisto Aarnion kanssa samoihin tiloihin.

Minulle oli tärkeää löytää Arkorille hyvä koti ja toimija, johon voin luottaa. Halusin myös, että uusi omistaja pystyy myös kehittämään asiakassuhteita eteenpäin, esimerkiksi tarjoamaan asiakkaille sähköisiä palveluita. Erityisen tärkeää minulle kuitenkin oli, että löydän henkilökunnalle hyvän työnantajan, ja paikan, jossa jokaisella on kasvumahdollisuuksia. Neuvottelut sujuivat alusta asti jouhevasti ja olen varma ja iloinen siitä, että niin asiakkaille kuin työntekijöille löytyi hieno koti. Olen vielä siirtymävaiheessa mukana tukena ja varmistamassa, että kaikki sujuu hyvin, mutta tämän jälkeen minun on tarkoitus siirtyä toiminnasta sivuun, kuvailee Tilitoimisto Arkor Oy:n entinen omistaja Hanna Ronkainen.

On erittäin hienoa saada Arkor mukaan osaksi Aarniota. Meillä on paljon samoja arvoja. Odotan innolla asiakkaiden tapaamista ja keskusteluja heidän kanssaan, että miten voimme heitä jokaista auttaa omassa arjessaan. Olen erityisen tyytyväinen henkilökunnan osaamiseen ja myös siihen, että Arkorin väki tulee samoihin tiloihin kanssamme. Näin saamme varmistettua, että kaikilla Arkorin asiakkailla on isomman tilitoimiston tuki ja palvelut käytössään ja Arkorin henkilökunta saa runsaasti uusia työkavereita, kertoo Tilitoimisto Aarnio Oy:n toimitusjohtaja Tatu Virta.

Tilitoimisto Arkor Oy on vuonna 1989 perustettu perinteinen turkulainen toimija, joka tarjoaa asiakkailleen kirjanpitoa, palkkahallintoa ja verosuunnittelua. Arkorilla on 4 työntekijää ja sen liikevaihto on noin 235 000 €. Arkor on tunnettu asiakaskeskeisyydestään ja siitä, että asiakasta palvelee aina sama asiakasvastuullinen yhteyshenkilö, kuten myös Tilitoimisto Aarniolla.

Tilitoimisto Aarnio on vuonna 1960 perustettu turkulainen perheyritys toisessa polvessa, joka tarjoaa asiakkailleen kaikki talous- ja palkkahallinnon palvelut sekä runsaasti asiakkaiden toimintaa tukevia lisäpalveluja, kuten automaatioratkaisuja, kehittämisohjelmia, Controller -palveluita, BI-raportointia, ohjelmistokonsultointia, lakipalveluita, sekä rahoituspalveluja. Aarnion asiakkaina on yrityksiä aina sivutoimisista yrittäjistä suuriin konserneihin ja kaikkea siltä väliltä. Aarniolle on tärkeää, että jokaista Yrittäjää ja Yritystä palvellaan samalla palvelualttiudella ja ylpeydellä.

Lisätiedot ja kyselyt:
Hanna Ronkainen, entinen omistaja, Tilitoimisto Arkor Oy – hanna.ronkainen@arkor.fi tai 0400 918 882
Tatu Virta, toimitusjohtaja, Tilitoimisto Aarnio Oy – tatu.virta@aarnio.fi tai 050 594 7144